środa, 18 września 2013

Miękkie sploty na jesienne dni.

Przyznam Wam się na wstępie do jednej z moich cech, niestety mam w sobie trochę z natury narzekacza. Jak jest wiosna, to czekam na lato, a latem na jesień. W tym roku już w sierpniu kupowałam włóczki i druty. Wiem, to dziwne, ale dzięki temu teraz, gdy przyszły chłodniejsze dni, nie zaczynam robótek, tylko mam już gotowe kilka mięciutkich i cieplutkich rzeczy.
Stałym elementem mojej garderoby są szale i chusty, uwielbiam je! Ostatnio dołączyły do nich również kominy. To one poszły na pierwszy ogień moich dziewiarskich robótek. Dawno nie robiłam na drutach, więc wiedziałam, że najlepiej jako pierwszy uszyć szal, albo komin, gdyż są najprostsze. Zrobiłam komin, a efekt poniżej.
Jeśli chodzi o ściegi, to dopiero zaczęłam eksperymentować, właśnie ruszyły moje pierwsze próby robienia na drutach warkoczy. To są jednak początki, więc się jeszcze nie ma czym chwalić. Prezentowane dziś rzeczy są dziergane najprostszymi splotami.

















Najbardziej lubię grube włóczki i druty, gdyż szybko jest efekt. Wciąż robię dla córeczki komin z cienkiej wełenki i końca nie widać. Dla siebie wybrałam miękką, turkusową wełnę, żeby trochę zawalczyć ze swoim uzależnieniem od szarości :).

Kolejna rzecz, to mała porcja inspiracji do domu. Odkryłam wspaniałą włóczkę, nazywa się Hoooked Zpagetti. To jest nowość na rynku i jest rozchwytywana. Hoooked Zpagetti to dzianina cięta w cienkie pasy, umożliwia niesłychanie szybkie szydełkowanie, jest niedroga i ma przepiękną gamę kolorów. Ja kupiłam ją w Szwajcarii, ale jest również dostępna w Polsce.
Gdy ją zobaczyłam, od razu wiedziałam, że wykorzystam ją do stworzenia elementów dekoracji wnętrz. Zachwycam się dywanami, czy poduszkami o bardzo grubych splotach. Postanowiłam jednak zacząć od mniejszej skali.
 
Zaczęłam robić dekoracyjne pojemniki z włóczki. Zawsze brakuje mi koszyków, pudełek i pojemników na drobiazgi, a takie elastyczne i miękkie mogą być wykorzystane na bardzo wiele różnych sposobów.

W robieniu na drutach stawiam pierwsze kroki, więc właściwie mnóstwo rzeczy mnie zaskakuje. Prezentowane koszyki powstawały metodą prób i błędów. Nie wiedziałam jak zrobić koło na drutach, a wykonanie go na szydełku jest dość skomplikowane, dlatego początkowo dno koszyków miało być kwadratowe. Postanowiłam jednak spróbować wydziergać coś, co mniej więcej ma formę koła. Na szczęście dna właściwie nie widać, więc nie będę się tłumaczyć z efektu końcowego tych prób :).
















Podczas robienia na drutach taka bawełniana włóczka znika ekspresowo, zanim się zorientowałam, przerobiłam motek, a raczej szpulę, która miała ok 120m. Jak będziecie mieli wybór, to nie zastanawiajcie się nad małymi szpulkami, tylko od razu bierzcie te większe. Chyba, że potrzebujecie włóczki na przykład do biżuterii, albo jako dodatek.



















Moja starsza córeczka, gdy tylko zobaczyła kosz pełen włóczek i usłyszała hasło czapki i szaliki, złożyła zamówienie na pompony. Zaczęłam więc moją małą produkcję :). Wykonanie pompona jest banalnie proste, w sieci krąży masa instrukcji. Te, które wykonałam, raczej nie trafią już na czapkę, czy szalik, bo dziewczynki uwielbiają się nimi bawić.

 
W sklepach i w sieci jest mnóstwo ubrań i przedmiotów z włóczki, ale nic nie zastąpi nawet niezbyt precyzyjnych, ale wykonanych własnoręcznie rzeczy. Zachęcam Was do działania i eksperymentowania!



















11 komentarzy:

  1. Chyba się zgrałyśmy z tą fazą na wełniane sploty:))) uwielbiam całym sercem! U Was jak zawsze pięknie. Inspirujesz mnie nieustannie, choć na robótki ręczne, to chyba się nie odważę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oh tak, zgrałyśmy się pewnie nie pierwszy i nie ostatni raz:) Cieszę się, że mogę Cię czymś zainspirować, bo Ty Kochana inspirujesz nieustająco!

      Usuń
  2. prześliczne te pojemniczki! co do warkoczy - są wbrew pozorom bardzo proste, ja się nauczyłam z youtube'a, a jeśli chodzi o zpagetti to mam mieszane uczucia... najpierw koniecznie chciałam je mieć a jak już kupilam to wydały mi się dziwne... nierówno przycięte, z takimi małymi dziurkami.. nie wiem czy trafiłam na jakieś felerne czy one tak mają???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, muszę w takim razie przysiąść nad tymi warkoczami! :) Co do zpagetti to rzeczywiście czasem trafiają się takie mocno poszarpane, ale zazwyczaj podczas robótki zawijają się ładnie do środka tak, że ich nie widać, więc nie zniechęcaj się!

      Usuń
  3. Włóczka z dzianiny ostatnio bardzo mnie kusi. Marzy mi się kolorowy dywanik. Musze poszukać tutoraili, bo nie wiem jeszcze jak się za to zabrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wyjątkowo wdzięcznym materiałem do robótek, więc bardzo bardzo polecam!

      Usuń
  4. Przepiękne ! Dla mnie włączka to czarna magia, nawet przeglądałam książkę, jak sobie z tymi drutami radzić, ale zrezygnowałam, gdy zobaczyłam te obrazki ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) Ja nie zaglądłam jeszcze do książek dlatego wciąż jestem na etapie podstawowym robótek:) ale już mnie zaczyna kusić, żeby zacząć robić coś bardziej skomplikowanego, wiec chyba będę musiała przebrnąć przez te książkowe instrukcje. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Witam,
    Bardzo spodobał mi się kosz który Pani zrobiła:) Chcialabym zapytac czy można taki u Pani kupic? Prosze o kontakt na maila. Bede bardzo wdzięczna gdyz bardzo zalezy mi na takim koszyczku:)
    Moj mail: izabela233@interia.pl
    Pozdrawiam Izabela

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam
    Jaki rozmiar drutów Pani używa?

    OdpowiedzUsuń
  7. Miękkie szale czy kominy najlepiej jak dla mnie wykonuje się z włóczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Paris/43 która jest przede wszystkim dobrej jakości. Należy następnie używać dobrych detergentów, aby włóczka nie utraciła swojej wartości.

    OdpowiedzUsuń

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!