piątek, 22 listopada 2013

TIME FOR KIDS - świąteczna ozdoba z szyszek

Czas pędzi nieubłaganie, dopiero co pisałam dla Was zeszłotygodniowy post z serii TIME FOR KIDS, a już siadam, żeby stworzyć kolejny. Na szczęście pomysłów nie brakuje, trzeba tylko znaleźć czas, żeby je ubrać w słowa i w zdjęcia. :) W kolejce czeka jeszcze kilka świątecznych pomysłów, więc mam nadzieję, że niebawem uda mi się je okiełznać!
Na dziś pomysł na łańcuch lub zawieszkę dekoracyjną. Planowałyśmy początkowo z moimi małymi dekoratorkami, żeby stworzyć łańcuch, lecz gdy zasiadłyśmy do pracy i ochoczo wysypałyśmy na stół nasze materiały, okazało się, że niektóre z szyszek były domkiem dla całkiem pokaźnej ilości żyjątek, które niekoniecznie chciałybyśmy zapraszać do domu. Ponieważ ilość niezamieszkałych szyszek znacznie się zmniejszyła, a aura nie zachęcała do powtórnych poszukiwań, zmieniłyśmy odrobinę plan i zamiast tradycyjnego łańcucha powstały zawieszki. Poniżej wszystko to, czego potrzebujemy do ich stworzenia. 
Musimy zacząć od przywiązania sznurka do szyszki. Najlepiej ukryć go pomiędzy łuskami tak, aby wystawał mniej więcej w miejscu, w którym była gałązka, wtedy szyszka będzie wisiała symetrycznie.
Do sznurka przywiązać możemy dodatkowo ozdoby według uznania. Najlepiej kierować się zasadą: im mniej, tym lepiej. Ograniczyć ilość kolorów i zbędnych świecidełek. My wybrałyśmy drewniane gwiazdki, ślicznie też wyglądać będą dzwoneczki.
Dodatkowo zwieńczyłyśmy szyszkę kokardką z elastycznej włóczki, żeby ożywić całość.
Improwizujmy, twórzmy i eksperymentujmy w naszych domach! Święta są świetną okazją, aby się wyżyć twórczo, uczyć dzieci artystycznego działania i sprawić, że nasze otoczenie będzie niepowtarzalne! Nasz dom mówi o nas, o tym jacy jesteśmy, niech nie będzie tylko budynkiem, w którym mieszkamy, ale niech stanie się tłem do cudownych chwil i działań!
  
 Miłego weekendu!



6 komentarzy:

  1. Super pomysł, taka zawieszka z szyszek i gwiazdek pasuje do każdego wnętrza

    OdpowiedzUsuń
  2. tak proste, a tak piękne! bardzo mi się podoba!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i proste! Zaczarowały mnie te szyszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo inspirujący blog i piękne przedmioty z dusza:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie!! Na czym wisi ozdoba??? W sensie czy jest na haczykach czy jakos inaczej? Ładniej niz ja chce zrobic? 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję. Ozdoba wisi na tasiemce zawiązanej dookoła słupa☺️

    OdpowiedzUsuń

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!