piątek, 7 marca 2014

TIME FOR KIDS - SWEET DIY

Witajcie Kochani!

Dziś mam dla Was słodką inspirację z serii TIME FOR KIDS. Seria powstała po to, aby zachęcić Was do twórczego spędzania czasu z dziećmi! Z każdym piątkowym postem rośnie moje przekonanie, że ta seria ma duży sens. Wasze komentarze i wiadomości świadczą o tym, że potrzebujecie pomysłów na to jak spędzić z dziećmi wolny czas, w oryginalny sposób, budując więź i rozwijając umiejętności i wyobraźnię naszych pociech. Do tej pory inspirowałam Was pomysłami głównie z kategorii prace plastyczne i zabawy, a dziś pragnę zachęcić Was do włączania dzieci w codzienne czynności, na przykład takie jak wspólne gotowanie. Oczywiście zakres bałaganu i zużycia produktów i narzędzi drastycznie wzrośnie, wydłuży się też znacząco czas sprzątania i prania, ale będziecie mieli przy tym masę zabawy! Zapraszam na wspólne pieczenie!
Uwielbiam nadawać przedmiotom, wnętrzom i czynnościom niepowtarzalny charakter i z każdym postem namawiam do tego również Was. Dziś będzie podobnie, znalazłam świetny pomysł na nadanie wyjątkowego charakteru zwykłym ciasteczkom. Już jakiś czas temu odkryłam stemple do ciastek, a niedawno udało mi się je kupić. Mają przepiękne pastelowe kolory i kilka słów, które bardzo do mnie przemawiają!
Musicie przygotować ciasto według Waszego ulubionego przepisu, moją słabością są ciasteczka kruche i maślane, dziś również w wersji czekoladowej.
 
Gdy rozwałkujecie ciasto możecie je najpierw stemplować, a potem wycinać ciastka albo na odwrót. Wypróbowałyśmy obydwa sposoby i nie wiem, który jest lepszy.
 
 
Najlepsza zabawa polega na tym, że maluchy włączają się w pracę na każdym jej etapie. Przygotowują miejsce do pracy, produkty i naczynia. Odmierzają odpowiednią ilość produktów, ubijają ciasto i rozwałkowują je. Potem oczywiście stemplują i wycinają, ale także obserwują proces pieczenia i co ważne, włączają sie także w podawanie dania i sprzątanie po pracy. Takie szerokie zaangażowanie dziecka w pracę jest niesłychanie rozwijające!
 
 
 
Na koniec pozostaje nam oczywiście spałaszować wypiek! Zachęcam Was jednak do włożenia jeszcze odrobiny pracy i wyobraźni, aby podać ciasteczka w jakiś fajny sposób i przechowywać we własnoręcznie udekorowanym słoiku, czy puszce. Czasem wystarczy bardzo prosty zabieg, aby zwykły słoik nabrał nowego wyglądu. Może zechcecie swoim wypiekiem kogoś obdarować, wtedy macie kolejny pomysł do twórczo spędzonego z dziećmi czasu, wykonując własnoręcznie artystyczne opakowanie! Może kiedyś Wam o ty napiszę...
 
 
Smacznego i pachnącego wiosną weekendu Wam życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!